ﺑﯩﺰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﯩﻐﺎ ﻣﯘﮬﺘﺎﺝ؟


ﺑﯩﺰ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﯩﻐﺎ ﻣﯘﮬﺘﺎﺝ؟

 ئىزدىنىش مۇنبىرىدىن: Baqka
يوللىغان ۋاقتى 2006-8-26

 ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ ﺩﯨﮕﻪﻥ ﺳﯚﺯﻧﻰ ﺗﯜﺭﻟﻪﻧﺪﯛﺭﯨﻤﯩﺰ :
ﺧﻪﻟﻖ ﺭﺍﻳﻰ
ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ
ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ
ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﯩﻨﻰ ﺧﯘﺩﺍﻳﯩﻢ ﺑﺎﺷﻘﯘﺭﯨﺪﯗ، (ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﺎﻧﭽﻪ-ﻣﯘﻧﭽﻪ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﻤﯩﺰ)
ﻟﯧﻜﯩﻦ "ﺧﻪﻟﻖ ﺭﺍﻳﻰ"،"ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ"،"ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﺩﯨﮕﻪﻧﻠﻪﺭﮔﻪ ﮬﻪﺭ ﻗﺎﻳﺴﻰ ﺩﯙﻟﻪﺗﻠﻪﺭ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﭘﯩﺮﯨﻨﺴﯩﭗ، ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﭼﻮﯓ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻦ ﺗﻪﯕﺸﻪﺵ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﯨﺪﯗ،
ﺋﯜﻧﯜﻣﻠﯜﻙ ﻗﯘﺭﺍﻝ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺗﯧﻠﯩﯟﯨﺰﻭﺭ، ﻣﻪﺗﺒﯘﺋﺎﺕ، ﺗﻮﺭ، ﺋﯧﻐﯩﺰ-ﻗﯘﻻﻕ... ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭ.
ﺋﺎﺷﯘ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﯩﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻗﯘﺭﺍﻟﻼﺭ ﺩﯙﻟﻪﺕ ﺋﯧﮭﺘﯩﻴﺎﺟﻰ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﺋﯩﺸﻼﺭﻏﯩﻤﯘ ﮬﻪﺭﻛﻪﺗﻜﻪ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ ﭼﺎﻏﺪﺍ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ "ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ" ﺋﺎﺳﺎﻧﻼ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﯩﺪﯗ، ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﻛﺎﻟﻠﯩﺪﯨﻦ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ.
ﺷﯘ ﻛﺎﻟﻠﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺳﻪﯞﯨﻴﯩﺴﻰ، ﻣﻪﻗﺴﯩﺘﻰ، ﺑﯘﺭﭼﻰ، ﯞﯨﺠﺪﺍﻧﻰ، ﻧﻪﺯﻩﺭ ﺩﺍﺋﯩﺮﯨﺴﻰ ﺑﯩﺰﺩﻩ ﮬﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﻛﯩﺮﺯﯨﺲ-ﺧﯩﺮﺳﻼﺭﻧﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻛﯧﻠﯩﺪﯗ.
ﮬﻪﻣﻤﻪ ﻛﺎﻟﻠﯩﻼﺭﻧﻰ ﺗﯜﺭﮔﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺴﺎﻕ: ﺑﺎﺷﻘﯘﺭﻏﯘﭼﯩﻼﺭ، ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﭽﯩﻠﻪﺭ، ﻳﺎﺯﻏﯘﭼﻰ-ﺷﺎﺋﯩﺮﻻﺭ، ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﯩﻠﯩﮕﯜﭼﯩﻠﻪﺭ، ﭘﻪﻥ-ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﭽﯩﻼﺭ، ﺋﯩﺸﻠﻪﭘﭽﯩﻘﺎﺭﻏﯘﭼﯩﻼﺭ، ﻣﯘﻻﺯﯨﻤﻪﺗﭽﯩﻠﻪﺭ، ﺋﯩﺴﺘﯩﻤﺎﻝ ﻣﺎﺷﯩﻨﯩﻠﯩﺮﻯ ... ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﺑﯚﻟﯜﺵ ﻣﯘﻣﻜﯩﻦ.
ﺋﻪﯓ ﻛﯚﭖ ﺳﺎﻧﻠﯩﻘﻨﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻼﺭ ﺋﯩﺴﺘﯩﻤﺎﻝ ﻣﺎﺷﯩﻨﯩﻠﯩﺮﻯ،
ﺋﻪﯓ ﻛﯚﺯﮔﻪ ﭼﯧﻠﯩﻘﯩﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﺋﯜﭺ ﺗﯜﺭﺩﯨﻜﯩﻠﻪﺭ، ﺋﯘﻻﺭ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﮬﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﯩﺸﯩﻐﺎ ﻣﻪﺳﺌﯘﻝ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ، ﭼﯜﻧﻜﻰ "ﺷﺎﺭﯗﻟﺨﺎﻧﻐﺎ ﺋﻪﮔﻪﺷﻜﻪﻧﺪﻩﻙ" ﮬﻪﻣﻤﯩﻨﯩﯔ ﺩﯦﻘﻘﯩﺘﯩﻨﻰ ﺗﺎﺭﺗﯩﺪﯗ، ﺋﯘﻻﺭ "ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﺑﻪﻟﮕﯩﻠﻪﺵ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯜﭼﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ،
ﺋﻪﯓ ﻣﯘﮬﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﺑﻮﻟﺴﺎ 4-،5-،6- ﻟﯩﺮﻯ، ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺷﯘﻻﺭ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﺎ ﮬﻪﻣﻤﻪ ﺗﯜﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯗ،
ﺑﯘ ﺳﯚﺯﻧﻰ ﻳﯧﺰﯨﺸﯩﻤﺪﯨﻦ ﻣﻪﻗﺴﻪﺕ ﺋﯚﺯﻩﻡ ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻨﻰ ﻛﯚﭘﭽﯩﻠﯩﻜﻨﯩﯔ ﺋﻮﻳﻼﭖ ﺑﯧﻘﯩﺸﯩﻐﺎ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﯗﺵ:
ﺑﯩﺮﯨﻨﭽﻰ. 2- ﯞﻩ 3- ﺗﯜﺭﺩﯨﻜﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﺳﺎﻧﻰ ﺋﯘﻣﯘﻣﻰ ﻧﻮﭘﯘﺳﯩﻤﯩﺰﻏﺎ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﻛﯚﭖ ﺳﺎﻟﻤﺎﻗﻨﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﻪﭖ ﻛﻪﺗﺘﻰ( ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺳﺎﭘﺎﺳﯩﺰﻻﺭ ﺋﺎﺭﯨﻠﯩﺸﯩﯟﯦﻠﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ، ﺑﯘ ﺳﯚﺯﮔﻪ ﺭﻩﺩﺩﯨﻴﻪﻧﯩﯔ ﮬﺎﺟﯩﺘﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﺱ؟) ، ﺋﯘﻣﯘﺳﯩﻲ ﺳﺎﭘﺎ ﺗﯜﯞﻩﻥ ﺑﻮﻟﯘﯞﺍﺗﯩﺪﯗ ، ﻧﯩﺸﺎﻧﯩﻨﯩﯔ ﭼﻮﯓ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﯩﻨﻰ ﺗﻮﻏﺮﺍ، ﺋﻪﺗﯩﺮﺍﭘﻠﯩﻖ، ﻻﻳﯩﮭﯩﻠﻪﺵ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻯ ﺑﻮﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ، ﺋﻮﺭﺗﺎﻕ ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯛﺵ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﯨﺪﯨﻦ ﻳﯩﺮﺍﻕ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﯞﻩ ﺑﯘﻧﻰ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﯧﭽﯩﺪﯨﻜﻰ ﻳﯧﺮﯨﻤﯩﻨﯩﯔ ﮬﯧﺲ ﻗﯩﻠﻤﺎﺳﻠﯩﻘﻰ ﭼﻮﯓ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﺪﻯ، ﺑﯘ ﺗﻪﻟﻪﭖ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﺋﯘﻻﺭﺩﯨﻦ ﺋﯜﻣﯩﺪ ﻛﯜﺗﯩﺪﯨﻐﯩﻨﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﯨﺪﯗ، ﺑﯘ ﺗﻪﻟﻪﭘﻜﻪ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺋﯩﻨﻜﺎﺱ ﻳﯧﺰﯨﺶ ﺑﻮﻟﺴﺎ ﻣﯧﻨﯩﯖﭽﻪ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﻳﯧﺮﯨﻤﯩﺪﯨﻦ ﺋﯜﻣﯩﺪ ﻛﯜﺗﻜﯩﻠﻰ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﺑﯩﻠﺪﯛﺭﯨﺪﯗ.
ﺋﯩﻜﻜﯩﻨﭽﻰ. 5- ﺗﯜﺭﺩﯨﻜﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺳﺎﻧﻰ " ﺋﯧﮭﺘﯩﻴﺎﺟﻠﯩﻖ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﻳﺎﺳﺎﺵ ﺗﻪﻟﯩﭙﯩﮕﻪ ﺋﯧﻐﯩﺮ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﻳﯧﺘﯩﺸﻤﻪﻳﺪﯗ، ﮬﺎﺯﯨﺮﭼﻪ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭﺩﻩ ﺋﻮﻳﯘﺷﯘﺵ ﻛﯜﭼﻰ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ، ﺩﯨﻨﻨﯩﻲ ﺋﻪﮬﻜﺎﻣﻼﺭﻧﯩﻼ ﻣﯩﯔ ﻳﯩﻞ ﺗﺎﻻﺵ-ﺗﺎﺭﺗﯩﺶ ﻗﯧﻠﯩﭗ، ﺋﯚﺯ ﻣﻪﻗﺴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﭘﻪﻳﻐﻪﻣﺒﻪﺭ ﺗﻮﺳﻘﺎﻥ ﺋﯩﺴﻼﻣﻨﻰ ﻣﻪﺯﮬﻪﭘﻜﻪ ﺋﺎﻳﺮﯨﺸﻘﺎ ﻗﺎﺭﯨﺸﻰ ﺗﯘﺭﯗﺷﻘﺎ ﻳﺎﺕ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﻣﻪﺯﮬﻪﭖ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯚﺯ ﺋﺎﺭﺍ ﺋﯘﺭﯗﺷﻼﺭ ﻗﯩﻠﯩﭗ، ﺋﻮﺭﺗﺎﻕ ﭘﻪﻥ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﺪﺍ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﻗﻪﺩﻩﻡ ﻣﺎﯕﺎﻟﻤﺎﻱ، ﺋﺎﺧﯩﺮﻯ ﺧﺎﺭ-ﺧﻪﯞﭖ ﺋﻪﮬﯟﺍﻟﻐﺎ ﭼﯜﺷﯜﭖ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ ﺋﻪﺭﻩﭖ-ﭘﺎﺭﯨﺴﻼﺭ ﻣﯩﺴﺎﻟﻰ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺗﺎﻻﺵ-ﺗﺎﺭﺗﯩﺸﻼﺭﻏﺎ ﺋﯧﺴﯩﻠﯩﯟﯦﻠﯩﭗ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﯨﺪﯨﻦ ﭼﻪﺗﻨﻪﭖ ﻛﯧﺘﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﻪﮬﯟﺍﻝ ﻛﯧﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﯩﭗ، ﺳﺎﻧﺪﯗﻗﻨﻰ ﻛﯚﻟﮕﻪ، ﻳﻮﻟﻐﺎ، ﺋﺎﺳﻤﺎﻧﻐﺎ ﺗﺎﺭﺗﻘﺎﻥ ﺋﯚﺩﻩﻙ، ﺗﻮﺷﻘﺎﻥ، ﺑﯜﺭﻛﯜﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﮬﯧﻜﺎﻳﯩﺴﯩﺪﻩﻙ "ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﻛﯚﺭﯛﻟﯜﭖ ﻗﯧﻠﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ.
2- ﺧﯩﻞ ﺋﻪﮬﯟﺍﻟﻨﯩﯔ ﺗﯜﺭﻟﯩﻨﯩﺸﻰ ﺷﯘﻛﻰ، ﺟﻪﻣﯩﻴﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺗﯘﭘﺮﯨﻘﯩﺪﺍ ﭘﻪﻥ-ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﻐﺎ ﻣﺎﻳﯩﻠﻠﯩﻖ ﻛﻪﻣﭽﯩﻞ، ﺋﯩﺴﺘﯩﻤﺎﻝ ﻣﺎﺷﯩﻨﯩﻠﯩﺮﻯ ﺗﯜﯞﻩﻥ ﺳﺎﭘﺎﻟﯩﻖ، ﺋﯩﻠﻤﯩﻲ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﻖ ﻳﯧﺘﯩﻠﯩﺸﻨﯩﯔ ﻣﯘﻧﺒﻪﺕ ﺗﯘﭘﯩﺮﯨﻘﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﻤﯩﮕﻪﻥ ( ﻳﺎﻛﻰ ﺋﻪﻣﺪﯨﻠﻪﺗﯩﻨﺪﯗ..) ﮬﻪﻣﺪﻩ ﺧﻪﻟﻘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﯩﺪﺍ، "ﭼﯜﺷﻜﯜﻥ ﯞﺍﺭﺍﻳﻰ"، " ﺳﯧﺮﯨﻖ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ ﻛﯚﺭﯛﻟﯜﭖ، "ﻧﯩﺸﺎﻧﺴﯩﺰﻟﯩﻖ"،.... ﺩﯦﺌﺎﮔﯩﻨﻮﺯﻟﯩﺮﻯ ﻗﻮﻳﯘﻟﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ.
ﻗﺎﭼﺎﻧﻤﯘ ﺟﻪﻧﻨﻪﺗﺘﻪﻙ ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ ﻳﺎﺳﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﻘﺘﯩﺪﺍﺭﻏﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﻮﻻﺭﻣﯩﺰ....
ﺷﻪﺧﺴﯩﻲ ﭘﺎﺭﺍﯓ ﻗﯩﻠﺴﺎﻡ، ﻣﻪﻥ ﻛﯚﺭﮔﻪﻥ ﺋﻪﻗﯩﻠﻠﯩﻖ، ﻛﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻧﯘﺭﻯ ﺑﺎﺭ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﮬﻪﻣﻤﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺳﻮﺭﯨﺴﺎﻡ ﻛﯚﭘﯩﻨﭽﯩﺴﻰ "ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﻜﺎﺭﻻﺭ" ﺗﻮﭘﯩﻐﺎ ﻗﻮﺷﯘﻟﻐﯩﺴﻰ ﺑﺎﺭ ﺋﯩﻜﻪﻥ، 10 ﻳﯩﻞ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ 6 ﻳﺎﺷﻠﯩﻖ ﺟﯩﻴﻪﻧﯩﻤﻨﯩﯔ ﻣﯘﺷﯘ ﺧﯩﻞ ﻛﯚﺯ ﻗﺎﺭﯨﺸﯩﻨﻰ ﻳﯧﺮﯨﻢ ﻳﯩﻞ ﯞﺍﻗﯩﺖ ﺳﻪﺭﭖ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﻣﯘﯞﻩﭘﭙﯩﻘﯩﻴﻪﺗﻠﯩﻚ ﮬﺎﻟﺪﺍ ﺋﯚﺯﮔﻪﺭﺗﻜﯩﻨﯩﻤﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻼﭖ، ﺗﺎ ﮬﺎﺯﯨﺮﻣﯘ ﺷﯘ ﺧﯩﻠﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﻟﯩﻼﺭﻏﺎ ﺑﯩﺰﺩﻩ ﻧﺎﺧﺸﯩﭽﻰ- ﺋﯘﺳﯘﻟﭽﻰ... ﺩﯨﮕﻪﻧﻠﻪﺭ ﺑﻪﻙ ﻛﯚﭖ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﻪﺗﺘﻰ، ﺋﻪﺧﻠﻪﺗﻠﯩﺸﯩﭗ ﻛﯧﺘﯩﯟﺍﺗﯩﺪﯗ، ﺑﯩﺰﺩﻩ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺋﺎﺯ! ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺑﻮﻟﯘﯕﻼﺭ، ﺑﯩﺰﮔﻪ ﺳﻪﻧﺌﻪﺗﻜﺎﺭ ﻛﯚﭖ ﻛﯧﺮﻩﻙ ﺋﻪﻣﻪﺱ، ﺋﺎﻟﯩﻢ ﻛﯧﺮﻩﻙ، ﺑﯩﺰﮔﻪ ﻻﺯﯨﻢ ﺑﻮﻟﯘﯞﺍﺗﻘﯩﻨﻰ ﺷﯘ ، ﺩﻩﭖ ﻛﯧﻠﯩﯟﺍﺗﯩﻤﻪﻥ. ﺑﯘ ﻣﯘ ﺑﯩﺮ "ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﺴﻰ" ،
"ﮬﺎﯞﺍﺭﺍﻳﻰ" ﻳﺎﺳﺎﺵ "ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﺴﻰ" ﮬﻪﻗﻘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﭘﯩﻜﯩﺮ-ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﺋﺎﻟﻤﺎﺷﺘﯘﺭﯗﭖ ﺑﺎﻗﺴﺎﻕ ﺑﻮﭘﺘﯩﻜﻪﻥ، ﺑﻪﻟﻜﯩﻢ "ﺗﯧﺨﻨﯩﻜﯩﻼﺭ" ﻏﺎ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﺋﯩﺮﯨﺸﯩﭗ ﻗﺎﻻﺭﻣﯩﺰ....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ﭘﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭ ، ﺩﻭﻛﺘﯘﺭ ﺋﺎﺑﺪﯗﺭﻩﺋﻮﭖ ﭘﻮﻻﺕ ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎﻧﯩﻲ

بالىڭىزنىڭ جاۋاپكارى سىز

نېمە ئۈچۈن ئۇيغۇرلاردا كەلگۈسىشۇناسلىق مەدەنىيىتى بارلىققا كەلمىدى