( ﻧﺎﭘﻮﻟﯧﺌﻮﻥ ) ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ



 ( ﻧﺎﭘﻮﻟﯧﺌﻮﻥ ) ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ

Napolion
        
 يوللىغان ۋاقتى 2008-2-10

ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﺍ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺋﻪﯓ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ ﯞﻩ ﺋﺎﻟﯩﻢ . ﺋﯘ ﻓﻮﺭﻣﺎﻝ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻨﻰ ﺑﻪﺭﭘﺎ ﻗﯩﻠﯩﭗ ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﻨﯩﯔ ﮬﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﺗﺎﺭﻣﺎﻕ ﭘﻪﻧﯩﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺑﯧﻴﯩﺘﯩﭗ ﯞﻩ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﺪﯗﺭﯗﭖ ، ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻧﮕﻪ ﻏﺎﻳﻪﺕ ﺯﻭﺭ ﺗﯚﮬﭙﻪ ﻗﻮﺷﻘﺎﻥ .
ﮬﺎﺯﯨﺮ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﯞﺍﻗﺘﻰ ﺋﯚﺗﯜﭖ ﻛﻪﺗﺘﻰ . ﺋﻪﻣﻤﺎ ﮬﻪﺭﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺑﯩﺮ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﻪ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯘﺭﻏﺎﻧﺪﺍ ، ﺗﯧﺨﯩﻤﯘ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺋﻮﺭﯗﻧﺪﺍ ﺗﯘﺭﯨﺪﯨﻐﯩﻨﻰ ، ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﺸﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻣﯘﯞﻩﭘﭙﻪﻗﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸﺘﯜﺭﮔﻪﻥ ﺋﺎﺳﺎﺱ - ﺋﻪﻗﻠﻰ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﯘﺳﯘﻟﯩﺪﯗﺭ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﺪﯨﻜﻰ ﻧﯘﻗﺘﯩﺌﯩﻴﻨﻪﺯﻩﺭﻟﻪﺭ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺗﯘﺭﻣﯘﺷﻰ ﯞﻩ ﺟﻪﻣﯩﺌﯩﻴﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﮬﺎﺩﯨﺴﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﺑﯧﺮﯨﭗ ﭼﯧﺘﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﺋﯘ ﺋﻮﻱ - ﭘﯩﻜﯩﺮ ﯞﻩ ﺋﺎﻧﺎﻟﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﻮﺑﻴﯧﻜﺘﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﺎﻟﻪﻡ ، ﺋﯩﻼﮬ ﻳﺎﻛﻰ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮ ﯞﻩ ﺳﯧﮭﯩﺮﮔﻪﺭﻟﻪﺭﻧﯩﯔ ﻛﻮﻧﺘﺮﻭﻟﻠﯩﻘﯩﺪﺍ ﺑﻮﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ، ﻣﻪﻟﯘﻡ ﻗﺎﻧﯘﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﮬﻪﺭﯨﻜﻪﺕ ﻗﯩﻠﯩﺪﯗ ؛ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﻰ ﺳﯧﺴﺘﯧﻤﯩﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﺋﻪﺭﺯﯨﻴﺪﯨﻐﺎﻥ ﺋﯩﺶ . ﺑﯩﺰ ﺗﻪﺟﺮﯨﺒﻪ ﯞﻩ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻠﯩﻖ ﺋﺎﻧﺎﻟﯩﺰ ﻳﯜﺭﮔﯩﺰﯨﺶ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﯧﮕﯩﺸﻠﯩﻚ ﻳﻪﻛﯜﻧﮕﻪ ﺋﯧﺮﯨﺸﯩﺸﯩﻤﯩﺰ ﻛﯧﺮﻩﻙ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯗ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﮕﻪ ، ﺧﯘﺭﺍﭘﯩﻴﻠﯩﻘﻘﺎ ﯞﻩ ﻣﯩﺴﺘﯩﺘﯩﺴﯩﺰﯨﻤﻐﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺑﯘ ﺗﻪﺷﻪﺑﺒﯘﺳﻰ ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﺘﻰ .
ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﻣﯩﻼﺩﯨﻴﻪﺩﯨﻦ 384 ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﻴﻪﻧﯩﯔ ﺳﺘﺎﺟﺮﺍ ﺷﻪﮬﯩﺮﯨﺪﻩ ﺗﯘﻏﯘﻟﻐﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺩﺍﺩﯨﺴﻰ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﻴﻪ ﭘﺎﺩﯨﺸﺎﮬﯩﻨﯩﯔ ﺳﺎﺭﺍﻱ ﺗﯩﯟﯨﭙﻰ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﯘ 17 ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻏﺎ ﺑﯧﺮﯨﭗ ، ﭘﯩﻼﺗﻮﻥ ﺋﺎﭼﻘﺎﻥ ﻣﻪﻛﺘﻪﭘﺘﻪ ﻳﯩﮕﯩﺮﻣﻪ ﻳﯩﻞ ﺋﻮﻗﯘﻏﺎﻥ . ﭘﯩﻼﺗﻮﻥ ﯞﺍﭘﺎﺕ ﺑﻮﻟﻐﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ﺋﺎﻧﺪﯨﻦ ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﯨﻦ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺩﺍﺩﯨﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺋﺎﺳﺘﯩﺪﺍ ﺑﯩﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ﯞﻩ ﭘﻮﺯﯨﺘﯩﻜﺎ ( ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻲ ﺋﯩﺴﭙﺎﺕ ) ﺋﯩﻠﻤﯩﮕﻪ ﺑﻪﻛﻼ ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﭗ ﻗﺎﻟﻐﺎﻥ . ﭘﯩﻼﺗﻮﻧﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘﻧﯩﯖﺪﺍ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﯟﯨﻲ ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﺸﻜﻪ ﻗﯩﺰﯨﻘﯩﺶ ﭘﻪﻳﺪﺍ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ .
ﻣﯩﻼﺩﯨﻴﻪﺩﯨﻦ 342 ﻳﯩﻞ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﻴﻪﮔﻪ ﻗﺎﻳﺘﯩﭗ ﻛﯧﻠﯩﭗ ، ﺗﻪﻛﻠﯩﭗ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺷﺎﮬﺰﺍﺩﻩ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮﻏﺎ ﺋﯜﭺ ﻳﯩﻞ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯ ﺑﻮﻟﺪﻯ . ﺑﯘ 13 ﻳﺎﺷﻠﯩﻖ ﺷﺎﮬﺰﺍﺩﻩ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﭼﺎﻏﻼﺭﺩﯨﻜﻰ ﺋﯧﻤﭙﯩﺮﺍﺗﻮﺭ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﺴﻜﻰ - ﺋﯩﺴﻜﻪﻧﺪﻩﺭ ﺯﯗﻟﻘﻪﺭﻧﻪﻳﯩﻦ ﺋﯩﺪﻯ . ﻣﯩﻼﺩﯨﻴﻪﺩﯨﻦ 335 ﻳﯩﻞ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﻯ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﺗﻪﺧﺘﻜﻪ ﺋﻮﻟﺘﯘﺭﻏﺎﻧﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻦ ، ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻏﺎ ﻗﺎﻳﺘﯩﭗ ﻛﯧﻠﯩﭗ ، ﻟﻮﻛﯧﺌﻮﻧﺪﺍ ﻣﻪﻛﺘﻪﭖ ﺋﺎﭼﺘﻰ . ﺋﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﺋﯘ 12 ﻳﯩﻞ ﺗﯘﺭﺩﻯ . ﺑﯘ ﯞﺍﻗﯩﺘﺘﺎ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﺴﻜﻰ ﮬﻪﺭﺑﯩﻲ ﻛﯧﯖﻪﻳﻤﯩﭽﯩﻠﯩﻚ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻠﯩﻨﯩﯟﺍﺗﺎﺗﺘﻰ . ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﺴﻜﯩﻴﻨﯩﯔ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻩﺭ ﻣﻪﺳﻠﯩﮭﻪﺕ ﺋﯧﻠﯩﺶ ﺋﻮﻳﯩﻤﯘ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ . ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺋﯘ ﺋﯘﺳﺘﺎﺯﯨﻨﯩﯔ ﺩﺍﯞﺍﻣﻠﯩﻖ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﺋﯘﻧﻰ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﻣﯩﻨﻠﯩﺪﻯ . ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭﻧﯩﯔ ﺩﯙﻟﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﺎﻟﯩﻴﯩﺴﯩﮕﻪ ﺗﺎﻳﯩﻨﯩﭗ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺷﯘﻏﯘﻟﻠﯩﻨﯩﺸﻰ ﺗﺎﺭﯨﺨﺘﯩﻜﻰ ﺗﯘﻧﺠﻰ ﺋﯩﺶ ﺋﯩﺪﻯ. ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯘ ﺷﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﺑﯩﺮ ﻧﻪﭼﭽﻪ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﻪﯓ ﺋﺎﺧﯩﺮﻗﻰ ﺋﯩﺶ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻗﺎﻟﺪﻯ .
ﮔﻪﺭﭼﻪ ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﺑﻮﻟﺴﯩﻤﯘ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺩﺍﺋﯩﻢ ﺩﯦﮕﯜﺩﻩﻙ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﺑﻮﻟﯘﺷﻰ ﻧﺎﮬﺎﻳﯩﺘﻰ ﺧﻪﺗﻪﺭﻟﯩﻚ ﺋﯩﺶ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮﻧﯩﯔ ﮬﺎﻛﯩﻤﻤﯘﺗﻠﻪﻗﻠﯩﻖ ﮬﯚﻛﯜﻣﯩﺮﺍﻧﻠﯩﻘﯩﻐﺎ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﺴﻜﻰ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺟﯩﻴﻪﻧﯩﻨﻰ ﺋﺎﺳﯩﻴﻠﯩﻖ ﺟﯩﻨﺎﻳﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯚﻟﯜﻣﮕﻪ ﮬﯚﻛﯜﻡ ﻗﯩﻠﻐﺎﻧﺪﺍ ، ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺧﯘﺩﺩﻯ ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺋﯚﻟﺘﯜﺭﮔﻪﻧﺪﻩﻙ ﺑﻮﻟﯘﭖ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ ﺋﯩﺪﻯ . ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻟﯩﻘﻼﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﺎﻟﯧﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮﻧﯩﯔ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﻰ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﻗﻮﻳﯘﻕ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﺍﻳﺘﺘﻰ . ﻣﯩﻼﺩﯨﺪﯨﻦ 323 ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ ﺋﺎﻟﯩﻜﺴﺎﻧﺪﯦﺮ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻦ ﺋﯚﺗﺘﻰ . ﺷﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻣﺎﻛﯩﺪﻭﻧﯩﻴﻪﮔﻪ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺗﯘﺭﻏﯘﭼﯩﻼﺭ ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻧﻰ ﺋﯩﮕﻪﻟﻠﯩﯟﺍﻟﺪﻯ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﯩﻼﮬﻘﺎ ﺷﻪﻙ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﺩﻯ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺟﯩﻨﺎﻳﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻳﯩﺒﻠﻪﻧﺪﻯ . ﺋﯘ ﻳﻪﺗﻤﯩﺶ ﺋﺎﻟﺘﻪ ﻳﯩﻞ ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﻰ ﺳﻮﻗﺮﺍﺗﻨﯩﯔ ﺗﻪﻗﺪﯨﺮﯨﻨﻰ ﻛﯚﺯ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ، ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻟﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﮕﻪ ﻗﺎﺭﺷﻰ ﺗﯘﺭﯗﺵ ﺟﯩﻨﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﯚﺗﻜﯜﺯﮔﻪﻥ ﺩﯦﮕﻪﻥ ﺑﺎﮬﺎﻧﯩﻨﻰ ﺗﯧﭙﯩﭗ ﺑﻪﺭﻣﻪﺳﻠﯩﻚ ﺋﯜﭼﯜﻥ ، ﺑﯘ ﺷﻪﮬﻪﺭﺩﯨﻦ ﻛﯧﺘﯩﭗ ﻗﺎﻟﺪﻯ . ﺑﯩﺮ ﻣﻪﺯﮔﯩﻞ ﭘﺎﻧﺎﮬﻠﯩﻨﯩﭗ ﻳﯜﺭﯛﭖ ، ﻣﯩﻼﺩﯨﻴﻪﺩﯨﻦ 322 ﻳﯩﻞ ﺑﯘﺭﯗﻥ 62 ﻳﯧﺸﯩﺪﺍ ﺋﺎﻟﻪﻣﺪﯨﻦ ﺋﯚﺗﺘﻰ .
ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ ﺗﯚﮬﭙﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯘﻟﯘﻏﻠﯩﻘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻨﻰ ﮬﻪﻳﺮﺍﻥ ﻗﺎﻟﺪﯗﺭﯨﺪﯗ . ﺋﯘ ﺋﯚﺯ ﺋﯚﻣﺮﯨﺪﻩ 170 ﭘﺎﺭﭼﯩﺪﯨﻦ ﺋﻮﺷﯘﻕ ﺋﻪﺳﻪﺭ ﻳﺎﺯﺩﻯ . ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ 47 ﭘﺎﺭﭼﯩﺴﻰ ﺑﯩﺰﮔﯩﭽﻪ ﻳﯧﺘﯩﭗ ﻛﻪﻟﺪﻯ . ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ، ﮔﻪﭖ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺯ - ﻛﯚﭘﻠﯩﻜﯩﺪﻩ ﺋﻪﻣﻪﺱ . ﻣﯘﮬﯩﻤﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﯩﻤﯩﻨﯩﯔ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭﻟﯘﻗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﺎﻳﯩﻞ ﻗﯩﻼﻟﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﺪﺍ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﺋﻪﻳﻨﻰ ﭼﺎﻏﺪﺍ ﮬﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ﻗﺎﻣﯘﺳﯩﻨﻰ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ . ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﺯﻣﯘﻧﻰ ﺋﺎﺳﺘﺮﻭﻧﻮﻣﯩﻴﻪ ، ﺯﻭﺋﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ، ﺋﯧﻤﺒﯧﺮﯨﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ، ﺟﯘﻏﺮﺍﭘﯩﻴﻪ ، ﮔﯧﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ، ﻓﺰﯨﻜﺎ ، ﺋﺎﻧﺎﺗﻮﻣﯩﻴﻪ ﯞﻩ ﺑﯩﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻖ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﮔﻪ ، ﻗﯩﺴﻘﯩﺴﻰ ، ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﻳﯘﻧﺎﻧﻠﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﻣﻪﻟﯘﻡ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﮬﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﭘﻪﻧﻠﻪﺭﮔﻪ ﭼﯧﺘﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻣﯘﻧﺪﺍﻕ ﺋﯜﭺ ﺗﻪﺭﻩﭘﻨﻰ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﭽﯩﮕﻪ ﺋﺎﻟﯩﺪﯗ : 1- ﺋﺎﻟﺪﯨﻨﻘﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺑﯩﻠﯩﻤﻰ ﻣﯘﺟﻪﺳﺴﻪﻣﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ؛ 2- ﻳﺎﺭﺩﻩﻣﭽﯩﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻐﺎ ﺋﯩﺸﻠﻪﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺗﻪﻛﺸﯜﺭﯛﺷﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺑﺎﻳﻘﺎﺷﻠﯩﺮﻯ ﻧﻪﺯﻩﺭﺩﯨﻦ ﺳﺎﻗﯩﺖ ﻗﯩﻠﯩﻨﻤﯩﻐﺎﻥ ؛ 3-ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻣﯘﺳﺘﻪﻗﯩﻞ ﻛﯚﺯ - ﻗﺎﺭﺍﺷﻠﯩﺮﻯ ﺑﺎﺭ .

ﺋﻪﯓ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﺋﯧﻨﯩﺴﻜﯩﻠﻮﭘﯩﺪﯨﻚ ﺋﺎﻟﯩﻢ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺩﯗﻧﻴﺎﻏﺎ ﻗﻮﺷﻘﺎﻥ ﺗﯚﮬﭙﯩﺴﻰ ﺗﻪﯕﺪﺍﺷﺴﯩﺰ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﻠﯩﺮﻯ ﺗﺎﺭ ﺩﺍﺋﯩﺮﯨﺪﻩ ﭼﻪﻛﻠﯩﻨﯩﭗ ﻗﺎﻟﻤﯩﻐﺎﻥ . ﺋﯘ ﻳﻪﻧﻪ ﺋﯚﺯ ﻧﯚﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﭘﻪﻳﻼﺳﻮﭖ . ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﻨﯩﯔ ﮬﻪﺭ ﺑﯩﺮ ﭘﻪﻧﻠﯩﺮﯨﮕﯩﭽﻪ ﺗﯚﮬﭙﻪ ﻗﻮﺷﻘﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﺋﻪﺧﻼﻕ ، ﻣﯧﺘﺎﻓﯩﺰﯨﻜﺎ ، ﭘﯩﺴﺨﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ، ﺗﯧﺌﻮﻟﻮﮔﯩﻴﻪ ، ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﺷﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ، ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﻴﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ، ﺋﯧﺘﯩﻠﯩﺴﺘﯩﻜﺎ ، ﺋﯩﺴﺘﯩﺘﯩﻜﺎ ، ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ، ﺷﯧﺌﯩﺮ ، ﺋﯚﺭﭖ - ﺋﺎﺩﻩﺕ ﯞﻩ ﺋﺎﻓﯩﻨﺎﻧﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﻗﺎﻧﯘﻧﻰ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭﻏﺎ ﭼﯧﺘﯩﻠﯩﺪﯗ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺗﯧﻤﯩﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺑﯩﺮﻯ ﮬﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﺋﻪﻟﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﻗﺎﻧﯘﻧﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﻳﯩﻐﯩﭗ ﺗﻮﭘﻼﺵ ﮬﻪﻣﺪﻩ ﺷﯘ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺳﯧﻠﯩﺸﺘﯘﺭﻣﺎ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﯧﺮﯨﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ .
ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﻪ ﻓﻮﺭﻣﺎﻝ ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺑﯘ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺗﺎﺭﻣﺎﻕ ﭘﻪﻧﻨﻰ ﺑﻪﺭﭘﺎ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﺗﯚﮬﭙﯩﺴﻰ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺳﺎﮬﻪﻟﯩﺮﯨﺪﻩ ﺗﯩﻜﻠﻪﭖ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻧﻮﭘﯘﺯﻟﯘﻕ ﺗﯜﺭﯨﻜﻰ ﺑﻮﻟﯘﭖ ، ﺑﯘ ﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ﺑﺎﺷﺘﯩﻦ ﺋﺎﺧﯩﺮ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺗﻰ ، ﺋﯩﺘﺎﺗﯩﺴﺘﯩﻜﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﻣﯘﻻﮬﯩﺰﯨﺴﯩﮕﻪ ﺳﯩﯖﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ . ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ، ﺋﯘﻣﯘ ﺧﺎﺗﺎﻻﺷﻘﺎﻥ ، ﺑﯩﺮﺍﻕ ، ﻳﻮﻕ ﺩﯦﻴﻪﺭﻟﯩﻚ .
ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﺘﯩﻨﯩﯔ ﺗﯜﭖ ﺧﺎﮬﯩﺸﯩﻐﺎ ﮬﻪﺗﺘﺎ ﻣﻪﺯﻣﯘﻧﯩﻐﺎ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮ ﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ . ﺋﯘﺯﺍﻕ ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻥ ﯞﻩ ﻗﻪﺩﯨﻤﻜﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﻨﯩﯔ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﻣﻪﺯﮔﯩﻠﻠﯩﺮﯨﺪﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﻯ ﻻﺗﯩﻦ ، ﺳﯜﺭﯨﻴﻪ ، ﺋﻪﺭﻩﺏ ، ﺋﯩﺘﺎﻟﯩﻴﻪ ، ﺋﯩﺒﺮﺍﻱ ﺗﯩﻠﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﯞﻩ ﻧﯧﻤﯩﺴﭽﻪ ، ﺋﯧﻨﮕﯩﻠﯩﺰﭼﯩﻐﺎ ﺗﻪﺭﺟﯩﻤﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﻐﺎﻥ . ﻛﯧﻴﯩﻨﻜﻰ ﭼﺎﻏﻠﯩﺮﯨﻐﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻧﺪﻩ ، ﻳﯘﻧﺎﻥ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﻯ ﮬﻪﺗﺘﺎ ﯞﯨﺰﺍﻧﺘﯩﻴﻪ ﺋﺎﻟﯩﻤﻠﯩﺮﯨﻤﯘ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﭼﻮﻗﯘﻧﻐﺎﻥ . ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻜﻰ ﺧﯩﺮﯨﺴﺘﯩﺌﺎﻥ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﺴﻼﻡ ﻣﻪﺩﺭﻩﺳﻪ ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺗﯜﯞﺭﯛﻛﻰ . ﺋﯩﺴﻼﻡ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﯩﯔ ﺋﻪﯓ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﺋﯩﺒﯩﻦ ﺭﯗﺷﺪ ( ﻳﺎﯞﺭﻭﭘﺎﻟﯩﻘﻼﺭ ﺋﺎﯞﯦﺮﺭﻭﺋﻰ ﺩﻩﭖ ﺋﺎﺗﺎﻳﺪﯗ ) ﺋﯩﺴﻼﻣﻨﯩﯔ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﯨﻲ ﺗﻪﻟﯩﻤﺎﺗﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﯩﺰﯨﻤﻨﻰ ﺑﯩﺮﻟﻪﺷﺘﯜﺭﯛﭖ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﻪ ﺳﯧﺴﺘﯧﻤﯩﺴﯩﻨﻰ ﮬﺎﺳﯩﻞ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺋﻪﯓ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﺗﻪﺳﯩﺮﮔﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﻳﻪﮬﯘﺩﯨﻲ ﻣﯘﺗﻪﭘﻪﻛﻜﯘﺭﻯ ﻣﺎﺋﯩﻤﯘﻥ ﺋﯩﺪﺭﺍﻛﯩﺰﯨﻢ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻳﻪﮬﯘﺩﯨﻲ ﺩﯨﻨﯩﻲ ﺋﻪﻗﯩﺪﯨﺴﯩﻨﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﯛﭖ ، ﺋﯩﻠﯩﻢ - ﭘﻪﻥ ، ﭘﻪﻟﺴﻪﭘﻪ ﯞﻩ ﺩﯨﻨﻨﻰ ﻣﯘﺭﻩﺳﺴﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺟﻪﮬﻪﺗﻠﻪﺭﺩﻩ ﺯﻭﺭ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﺎﺯﺍﻧﻐﺎﻥ . ﺧﯩﺮﯨﺴﺘﯩﺌﺎﻥ ﺩﯨﻨﻰ ﺋﺎﻟﯩﻤﻰ ﺗﻮﻣﺎﺱ ﺋﺎﻛﯟﯨﻨﺎ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ \" ﻟﻮﮔﯩﻜﯩﻨﯩﯔ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﻣﻪﺯﻣﯘﻧﻰ \" ﻧﺎﻣﻠﯩﻖ ﺋﻪﺳﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﺴﯩﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﯞﺍﺭﯨﺴﻠﯩﻖ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﺋﻪﯓ ﺋﯘﻟﯘﻍ ﺋﻪﺳﻪﺭ ﮬﯧﺴﺎﺑﻠﯩﻨﯩﺪﯗ . ﺑﯘﻧﯩﯖﺪﯨﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ، ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭﻣﯘ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﯩﺰﯨﻤﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﯨﮕﻪ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺋﯘﭼﺮﯨﻐﺎﻥ ، ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﺑﯩﺮ ﺑﯩﺮﻟﻪﭖ ﻣﯩﺴﺎﻝ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﺷﻨﯩﯔ ﺋﻮﺭﻧﻰ ﻳﻮﻕ .
ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﻪﺳﻪﺭﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯﻟﯩﻜﺴﯩﺰ ﺗﯜﺭﺩﻩ ﺗﯧﭙﯩﻠﯩﺸﯩﻐﺎ ﺋﻪﮔﯩﺸﯩﭗ ، ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﺍ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﻩ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﯩﺰﯨﻤﻨﻰ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺪﯨﻐﺎﻥ ﻳﯧﯖﻰ ﺩﻩﯞﺭ ﺑﺎﺭﻟﯩﻘﻘﺎ ﻛﻪﻟﮕﻪﻥ . ﺋﺎﻟﯩﻤﻼﺭ ﺋﯘ ﭘﯘﺭﺳﻪﺗﻨﻰ ﮬﻪﺭﻗﺎﻳﺴﻰ ﺟﻪﮬﻪﺗﻠﻪﺭﺩﻩ ﮬﻪﻗﯩﻘﯩﻲ ﺑﯩﻠﯩﻢ ﺋﯧﻠﯩﺸﻨﯩﯔ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﺋﯘﺳﯘﻟﻰ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﻪ ﺋﯩﻠﮕﯩﺮﯨﻜﻰ ﯞﻩ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺩﻩﯞﺭﺩﯨﻜﻰ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﻪﻟﻪﺭﮔﻪ ﺗﻪﻧﻘﯩﺪﯨﻲ ﭘﻮﺯﯨﺘﯩﺴﯩﻴﻪ ﺗﯘﺗﻘﺎﻥ ﮬﻪﻣﺪﻩ ﻧﻪﺯﻩﺭﯨﻴﻪ ﺟﻪﮬﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﻗﺎﺭﯨﻐﯘ ﻧﯘﻗﺘﯩﻨﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﭖ ﯞﻩ ﻣﯘﮬﺎﻛﯩﻤﻪ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺩﯦﺪﯗﻛﺴﯩﻴﯩﻠﯩﻚ ﺋﻪﻗﻠﻰ ﻳﻪﻛﯜﻥ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﯞﻩ ﺋﯜﭺ ﮬﯚﻛﯜﻣﻠﯜﻙ ﺷﻪﻛﯩﻠﺪﯨﻦ ﭘﺎﻳﺪﯨﻠﯩﻨﯩﭗ ﺋﯩﺴﭙﺎﺗﻼﺵ ﺋﯘﺳﯘﻟﯩﻨﻰ ﻗﻮﻟﻼﻧﻐﺎﻥ .
ﺋﻪﮔﻪﺭ ﮬﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﻣﯩﺰﺍﻥ ﺑﻮﻳﯩﭽﻪ ﺋﯚﻟﭽﻪﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ، ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺑﻪﺯﻯ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻠﯩﺮﻯ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﺑﯩﺮ ﺗﻪﺭﻩﭘﻠﯩﻤﯩﻠﯩﻚ ﺧﺎﮬﯩﺸﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ . ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ : ﺋﯘ ﻗﯘﻟﻠﯘﻕ ﺗﯜﺯﯛﻡ ﮬﻪﻣﺪﻩ ﺋﺎﻳﺎﻟﻼﺭﻏﺎ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺗﻪﯓ ﮬﻮﻗﯘﻗﺴﯩﺰ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﯩﻠﻪﺭﻧﻰ ﻗﻮﻟﻼﭖ ، ﺋﯘﻧﻰ ﺗﻪﺑﯩﺌﻪﺕ ﺩﯗﻧﻴﺎﺳﯩﻨﯩﯔ ﺋﻮﺭﯗﻧﻼﺷﺘﯘﺭﯗﺷﻰ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻥ. ( ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ، ﺑﯘ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻠﻪﺭ ﺋﯘ ﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ﺩﻩﯞﺭﻧﯩﯔ ﭘﻮﺭﺗﺮﯦﺘﻰ ) . ﻟﯧﻜﯩﻦ ﮬﺎﺯﯨﺮ ﻗﺎﺭﺍﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﻮﻟﺴﺎﻕ ، ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﻧﯘﺭﻏﯘﻥ ﺋﯩﺪﯨﻴﯩﻠﯩﺮﻯ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﯩﻠﻐﺎﺭ . ﻣﻪﺳﯩﻠﻪﻥ : \"ﻧﺎﻣﺮﺍﺗﻠﯩﻖ ﺋﯩﻨﻘﯩﻼﺏ ﯞﻩ ﺟﯩﻨﺎﻳﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﺎﻧﯩﺴﻰ \" ، \" ﻗﺎﻧﯘﻥ ﺗﯘﺭﻏﯘﺯﻏﯘﭼﯩﻼﺭ ﺋﺎﺳﺎﺳﯩﻲ ﺩﯨﻘﻘﻪﺕ ﺋﯧﺘﯩﺒﺎﺭﯨﻨﻰ ﻳﺎﺷﻼﺭﻧﻰ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﯩﻠﻪﺷﻜﻪ ﻗﺎﺭﯨﺘﯩﺸﻰ ﻛﯧﺮﻩﻙ ؛ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﻘﺎ ﺳﻪﻝ ﻗﺎﺭﺍﺵ ﭼﻮﻗﯘﻡ ﺩﯙﻟﻪﺗﻜﻪ ﺧﻪﯞﭖ ﻳﻪﺗﻜﯜﺯﯨﺪﯗ \" ﯞﻩ ﺑﺎﺷﻘﯩﻼﺭ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﻪﻳﻨﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﺪﺍ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﺋﯩﺪﯨﻴﺴﻰ ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﯩﺪﺍ ﺑﺎﺷﻘﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺧﯩﻴﺎﻟﯩﻐﺎ ﻛﻪﭼﻤﯩﮕﻪﻥ ﺗﻪﺳﻪﯞﯞﯗﺭﻻﺭﻧﻰ ﺋﻮﺗﺘﯘﺭﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﻐﺎﻥ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺋﯘ ﻳﺎﺷﯩﻐﺎﻥ ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﺍ ﺋﺎﻣﻤﯩﯟﯨﻲ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﺗﯧﺨﻰ ﻳﻮﻕ ﺋﯩﺪﻯ .
ﻳﯧﻘﯩﻨﻘﻰ ﺑﯩﺮ ﻧﻪﭼﭽﻪ ﺋﻪﺳﯩﺮﺩﯨﻦ ﺑﯧﺮﻯ ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻠﻨﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﻛﯚﺭﯨﻨﻪﺭﻟﯩﻚ ﺗﯚﯞﻩﻧﻠﻪﭖ ﻛﻪﺗﺘﻰ . ﺋﻪﻣﻤﺎ ﻣﻪﻥ ﺋﯘﻧﻰ ﻛﯩﺘﺎﺑﯩﻤﺪﯨﻜﻰ ﻳﯜﺯ ﻣﻪﺷﮭﯘﺭ ﺷﻪﺧﺴﻨﯩﯔ ﺭﻩﺕ ﺗﻪﺭﺗﯩﭙﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﯩﺮﺍﻕ ﻗﻮﻳﺎﻟﻤﯩﻐﺎﻧﻠﯩﻘﯩﻤﺪﯨﻦ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﻪﭘﺴﯘﺳﻠﯩﻨﯩﻤﻪﻥ . ﭼﯜﻧﻜﻰ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺷﯘﻧﭽﯩﻠﯩﻚ ﻛﻪﯓ ﯞﻩ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ . ﺋﺎﺭﯨﺴﺘﻮﺗﯧﻞ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﺎﻟﺪﯨﻐﺎ ﻗﻮﻳﯘﻟﻐﺎﻥ ﺋﻮﻥ ﺋﯩﻜﻜﻰ ﺷﻪﺧﺴﻜﻪ ﺋﻮﺧﺸﺎﺵ ﺋﯩﻨﺴﺎﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻨﯩﯔ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﯩﻴﺎﺗﯩﻐﺎ ﻣﯘﮬﯩﻢ ﺗﻪﺳﯩﺮﻛﯚﺭﺳﻪﺗﻜﻪﻥ .


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ﭘﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭ ، ﺩﻭﻛﺘﯘﺭ ﺋﺎﺑﺪﯗﺭﻩﺋﻮﭖ ﭘﻮﻻﺕ ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎﻧﯩﻲ

بالىڭىزنىڭ جاۋاپكارى سىز

نېمە ئۈچۈن ئۇيغۇرلاردا كەلگۈسىشۇناسلىق مەدەنىيىتى بارلىققا كەلمىدى