ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻛﯚﺯ ﻳﯧﺸﻰ


ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻛﯚﺯ ﻳﯧﺸﻰ

aysu
        
 يوللىغان ۋاقتى 2007-2-27

ﺗﯘﺭﺳﯘﻧﺘﻮﺧﺘﻰ ﺋﻪﺑﻪﻳﺪﯗﻟﻼ


ﺑﯩﺰﺩﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻤﯩﺰﮔﻪ ﺑﯚﺳﯜﭖ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﻗﺎﻧﺪﺍﻗﺘﯘﺭ ﺑﯩﺮ ﺋﺎﺭﯨﻼﺷﻤﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﯚﻫﺮﺍﻧﯩﻨﻰ ﺋﻪﯓ ﺩﻩﺳﻠﻪﭖ ﻫﯩﺲ ﻗﯩﻠﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻛﻪﻟﮕﯜﺳﯩﺪﯨﻜﻰ ﻗﺎﺭﺍ ﺳﺎﻳﯩﺴﯩﻨﻰ ﺗﯘﻧﯘﭖ ﻳﻪﺗﻜﻪﻧﻠﻪﺭ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﯜﺳﺘﯩﻘﯘﺭﯗﻟﻤﺎ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﯨﻜﯩﻠﻪﺭ ﺑﻮﻟﺪﻯ.ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ﻫﺎﺯﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﻤﯩﺰ ﯞﻩ ﺗﻮﺳﯘﯞﺍﻟﻐﯘﺳﯩﺰ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ (ﺗﻮﻏﺮﯨﺴﻰ ﻏﻪﺭﺏ) ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﻛﯩﻠﯩﺸﺘﯜﺭﮔﯩﭽﯩﻠﻪﺭ- ﺑﻮﻟﻤﯩﺶ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻼﺭ ﺗﻮﺧﺘﯩﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﻧﺎﺯﯨﺮﺳﻰ ﯞﻩ ﺩﯨﺌﺎﻟﯘﮔﻰ ﭘﻠﯩﭗ ﺑﭙﺮﯨﭗ ﺧﻪﻟﻘﯩﻤﯩﺰﻧﻰ ﭘﺎﺕ ﺋﺎﺭﯨﺪﺍ ﻳﯜﺯ ﺑﯩﺮﯨﺶ ﺋﯩﻬﺘﯩﻤﺎﻟﻠﯩﻐﻰ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻮﻗﯘﻧﯩﺸﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﺎ ﺗﯘﻗﯘﻧﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﺎﮔﺎﻫﻼﻧﺪﯗﺭﯗﭖ ﻛﻪﻟﺪﻯ.ﻧﯚﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﻛﯩﻠﻪﭼﯩﻜﻰ،ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﭘﯜﺗﯜﻥ ﺗﯘﺭﺍﻗﻼﺷﻘﺎﻥ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﺴﻰ،ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻟﯩﺸﻰ ﻫﻪﻗﻘﯩﺪﯨﻜﻰ ﺋﺎﻗﻜﯚﯕﯜﻟﻠﻪﺭﭼﻪ ﯞﻩ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪﺗﭽﺎﻧﻠﯩﻖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﺑﺎﺭﻏﺎﻥ ﻣﯘﻻﻫﯩﺰﯨﻠﯩﺮﻯ ﺋﯜﺳﺘﯩﻘﯘﺭﯗﻟﻤﺎ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﯨﻜﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﯜﺳﺘﯩﻘﯘﺭﯗﻟﻤﺎ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﺪﯨﻜﯩﻠﻪﺭﮔﻪ ﻳﺎﺯﻏﺎﻥ ﺳﺎﻻﻡ ﺧﻪﺕ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﯧﻠﯩﭗ ﻣﯩﻠﻠﯩﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﺳﺎﭘﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺋﯩﺰﺩﯨﻨﯩﺸﻰ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﻫﻪﺟﯩﯟﻯ ﻛﯜﺭﯛﻧﯜﺵ ﻫﺎﺳﯩﻞ ﻗﻠﯩﺪﻯ.ﻫﺎﺯﯨﺮﻏﯩﭽﻪ ﻧﻪﭼﭽﯩﻠﯩﮕﻪﻥ ﺋﯚﻟﮕﻪﻥ ﯞﻩ ﺋﯚﺗﻤﯜﺷﻜﻪ ﺋﺎﻳﻼﻧﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻫﺎﻣﯩﻴﺴﻰ ﺑﯘﻟﯘﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺋﯩﻘﺘﯩﺴﺎﺩﻯ ﺑﺎﺯﯨﺲ ﺳﺎﻫﻪﺳﯩﮕﻪ ﺗﻪﯞﻩ ﺑﯩﺮﻩﺭ ﺋﻮﺭﮔﺎﻥ ﺷﻪﺭﻕ ﯞﻩ ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﺑﯩﻨﻮﺭﻣﺎﻝ ﻳﯘﻏﯘﺭﻟﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ،ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ،ﺩﯨﻦ،ﻗﯩﻤﻤﻪﺕ،ﺩﻭﻟﻼﺭ،ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ،ﺳﯩﻴﺎﺳﻰ،ﻫﻮﻟﻠﯘﯞﯗﺩ ﺋﯚﺯﻟﯜﻛﺴﯩﺰ ﻏﯩﺪﯨﻘﻼﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺑﯘ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﻗﺎﺭﯨﺘﺎ ﺗﯘﻟﯘﻕ ﻫﻪﻗﺪﺍﺭﻟﯩﻐﯩﻨﻰ ﺟﺎﻛﺎﺭﻟﯩﻤﯩﺪﻯ.
ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ-ﺑﯩﺮ ﻣﯩﻠﻠﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﻣﺎﺩﺩﯨﯟﻯ ﯞﻩ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻠﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﺳﯩﺴﺘﯩﻤﯩﻼﺷﻘﺎﻥ ﺳﻪﻣﻪﺭﯨﺴﻰ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﺳﯜﭘﯩﺘﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﯘ-ﺋﯚﺯﻟﯜﻛﺴﯩﺰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﺗﺎﻛﺎﻣﻮﻟﻠﯩﺸﯩﺶ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﺋﯩﮕﻪ.
ﺋﯚﺗﻜﻪﻥ ﺋﻪﺳﯩﺮﻧﯩﯔ 90-ﻳﯩﻠﻠﯩﺮﺩﺍ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﭘﻪﯞﻗﯘﻟﺌﺎﺩﺩﻩ ﺑﺎﺳﻘﯘﭼﻰ ﺑﺎﺷﻼﻧﺪﻯ.ﺑﯘ ﺑﺎﺳﻘﯘﭼﺘﺎ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭼﻪﻣﺒﯩﺮﯨﮕﻰ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﻳﺎﺷﺎﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﻪﯓ ﺧﻪﻟﻖ ﯞﻩ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻼﺭﻧﯩﯔ ﺯﯨﻤﻤﯩﺴﯩﮕﻪ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﻰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻣﺎﺩﺩﻯ ﭘﻮﺳﺘﯩﻐﺎ ﺗﻪﯞﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺋﯩﮕﯩﻠﯩﻚ،ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺳﺎﻧﺎﺋﻪﺕ ﯞﻩ ﺗﭙﺨﻨﯩﻜﺎ ﺳﻪﯞﯨﻴﺴﯩﻨﻰ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﺪﯗﺭﯗﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ،ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﺪﺍ،ﻏﻪﺭﺏ ﯞﻩ ﺷﻪﺭﻗﺘﯩﻦ ﻫﺎﻟﻘﯩﭗ ﻛﯩﺮﮔﻪﻥ ﻧﺎﺗﯘﻧﯘﺵ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﺩﻭﻟﻘﯘﻧﯩﺪﯨﻦ ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺋﯜﺯﯛﭖ ﺋﯜﺗﯜﺵ ،ﻗﺎﻧﺪﺍﻕ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﺸﯩﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺗﭙﺨﯩﻤﯘ ﻣﯘﻫﯩﻢ ﺟﯩﺪﺩﻯ ﯞﻩ ﻧﺎﺯﯗﻙ ﺑﯩﺮ ﺗﺎﻟﻼﺷﻤﯘ ﻳﯜﻛﻠﻪﻧﺪﻯ.ﺷﯘﻧﺪﺍﻕ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺭﻗﻘﯩﻴﺎﺕ ﻣﯘﺳﺎﭘﯩﺴﻰ ﺗﻪﺭﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﯞﻩ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﺋﯩﺰﭼﯩﻠﻠﯩﻐﯩﻨﻰ ﺳﺎﻗﻼﺷﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻗﻮﺵ ﯞﻩﺯﯨﭙﻪ ﯞﻩ ﻗﺎﺗﻼﻡ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﺪﻯ.
ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﺪﯨﻦ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺋﯚﺯ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺳﯩﺮﺗﯩﺪﯨﻦ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﻨﯩﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﻗﻮﺵ ﻗﺎﺗﻼﻣﻠﯩﻖ ﺑﺎﺳﻘﯘﭺ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺗﺎﺭﯨﺨﯩﻤﯩﺰﺩﺍ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﺴﻰ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﻛﯚﭘﻠﻪﭖ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﺩﻯ.ﺋﯩﺴﻼﻣﯩﻴﻪﺕ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻦ ﺑﯘﺭﯗﻧﻘﻰ ﻛﯚﭘﻠﻪﭖ ﺩﯨﻨﻰ ﺋﯩﺘﯩﻘﺎﺕ ﺋﺎﻟﻤﺎﺷﺘﯘﺭﯗﺵ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﻧﻪﺗﯩﺠﯩﺴﯩﺪﻩ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻟﯩﺸﻰ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﻫﻪﻝ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﺪﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻳﯩﮕﺎ ﻧﯩﻠﯩﻘﻰ ﯞﻩ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﺎ ﻗﺎﻏﺠﯩﺮﺍﺷﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﺎﺭﻏﺎﻥ ﺋﯩﺪﻯ.
ﺋﯩﺴﻼﻣﯩﻴﻪﺕ ﺩﻩﯞﺭﯨﺪﯨﻦ ﻛﯩﻴﯩﻨﻜﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﻠﯘﻗﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻟﯩﺸﯩﺪﯨﻦ ﺋﻪﺳﻠﯩﮕﻪ ﻛﯩﻠﯩﺸﯩﮕﻪ ﻗﻪﺩﻩﺭ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺑﯘ ﭘﻪﯞﻗﯘﻟﺌﺎﺩﺩﻩ ﺩﯨﻦ-ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﺲ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻠﯩﺮﯨﻐﯩﻼ ﺋﻪﻣﻪﺱ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺩﯨﻬﻘﺎﻧﻠﯩﺮﯨﻐﯩﻤﯘ ﺳﯩﺮ ﺋﻪﻣﻪﺱ.ﺋﻪﭘﺴﯘﺳﻜﻰ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺳﻪﻣﻪﺭﯨﺴﯩﻨﻰ ﯞﻩ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪ ﺋﯩﻠﻤﯩﻨﯩﺘﯩﻨﻰ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﯛﺭﯛﺷﻜﻪ ﺋﺎﺳﺎﺱ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻫﻪﻣﺪﻩ ﻫﺎﺯﯨﺮﻗﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﯩﺮﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﺎﻏﻠﯩﻨﯩﺸﻠﯩﻘﻰ ﺋﯩﻨﺘﺎﻳﯩﻦ ﺯﯨﭻ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﻪﺷﯘ 1000ﻳﯩﻠﯩﻠﯩﻖ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﻤﯩﺰ ﯞﻩ ﺋﯘﻧﯩﯔ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺸﯩﺪﯨﻦ ﺗﯘﺭﺍﻗﻠﯩﺸﯩﺸﯩﻐﯩﭽﻪ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﻪﮔﺮﻯ-ﺗﻮﻗﺎﻱ ﺗﺎﺭﯨﺨﻰ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻰ ﻧﺎﻫﺎﻳﯩﺘﻰ ﺋﺎﺯ ﺗﻪﺗﻘﯩﻖ ﻗﯩﻠﯩﻨﺪﻯ ﻳﺎﻛﻰ ﺋﯘﻧﯩﯖﻐﺎ ﻧﯘﻗﯘﻝ ﺗﺎﺭﯨﺨﺸﯘﻧﺎﺳﻠﯩﻖ ﻧﻮﻗﺘﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﻪ ﻗﯩﻠﯩﻨﺪﻯ.ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﺗﯘﻗﯘﻧﯘﺵ ﯞﻩ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﺸﯩﺸﻠﻪﺭ 1940-ﻳﯩﻠﻼﺭﺩﯨﻦ 1955-ﻳﯩﻠﻼﺭﻏﯩﭽﻪ ﻳﻪﻧﻪ ﺭﻭﺱ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﭼﻪﻣﺒﯩﺮﯨﮕﯩﺪﯨﻤﯘ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﺩﻯ.ﺑﯘ ﺟﻪﺭﻳﺎﻧﻼﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺋﻪﺩﻩﺑﯩﻴﺎﺕ-ﺳﻪﻧﺌﻪﺕ ﻳﺎﻛﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ﻗﺎﻳﺘﺎ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺶ ﺋﻪﻣﻪﺱ ﺑﻪﻟﻜﻰ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﺌﻪﺗﻨﯩﯔ ﺳﯩﺮﻗﻘﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﺋﯚﺯﯨﻨﻰ ﺗﻪﯕﺸﯩﺸﻰ ﯞﻩ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﻨﯩﺸﺘﯩﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ ﺟﻪﺭﻳﺎﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﭼﻘﺎ ﺑﯘ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﻪﺭ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﺑﯩﺮ ﻣﻪﻫﻪﻝ ﮔﯜﻟﻠﯩﻨﯩﺸﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺋﯘﺯﺍﻕ ﻣﻪﺯﮔﯩﻠﻠﯩﻚ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺋﯩﻤﻤﯘﻧﯩﺘﯩﻨﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﻨﻰ ﻣﯘﻛﻪﻣﻤﻪﻝ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺋﺎﺳﺎﺳﻘﺎ ﺋﯩﮕﻪ ﻗﯩﻼﻟﻤﯩﺪﻯ.
ﺑﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻛﯩﺮﯨﺰﯨﺴﯩﻤﯩﺰ ﻳﭙﻘﯩﻨﯩﻘﻰ 10ﻳﯩﻼﺭ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﺋﻪﯓ ﻛﯚﭖ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﺩﻯ.ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﺸﻤﯘ ﺭﯗﺷﻪﻥ ﺑﻮﻟﺪﻯ.ﺧﻪﻟﻘﻘﻪ ،ﺑﯘﻟﯘﭘﻤﯘ ﺩﯨﻬﻘﺎﻧﻼﺭﻏﺎ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺋﻪﯓ ﺯﻭﺭ ﺑﻮﻟﺪﻯ.10 ﻳﯩﻞ ﺋﯩﭽﯩﺪﻩ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ،ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻼﺭ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﺪﺍ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺸﻰ ﺭﯗﺷﻪﻥ ﺑﻮﻟﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﺪﯨﻜﻰ ﺭﺍﺩﯨﻜﺎﻝ ﺋﯚﺯﮔﯩﺮﯨﺶ ﯞﻩ ﺑﯩﻨﻮﺭﻣﺎﻝ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﻪﺭ ﺷﯚﺑﻬﯩﺴﯩﺰ ﺩﯨﻬﻘﺎﻧﻼﺭﻧﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﮔﯘﻣﺎﻧﻼﻧﺪﯗﺭﻣﺎﻱ ﻗﺎﻟﻤﯩﺪﻯ.ﺋﯘﻻﺭ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻫﻪﺯﺍﺭﻩﺕ ﺟﻪﻫﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻠﯩﺮﯨﻨﻰ ﺋﯚﺯﻟﯩﺮﯨﮕﻪ(ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ)ﺗﻪﯞﻩ ﻗﺎﺗﻼﻡ ﺑﻮﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ﺑﺎﺷﻘﺎ ﺑﯩﺮ ﻗﺎﺗﻼﻡ ﺩﻩﭖ ﻗﺎﺭﯨﺪﻯ.ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﺌﯩﺴﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﯘﻧﺪﺍﻕ ﭘﻐﯩﺸﻼﺭﻏﺎ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﻯ ﯞﻩ ﺷﻪﻫﻪﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﺪﻩ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﻪﺗﻜﻪﻥ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﻳﺎﺕ ﺋﺎﺩﻩﺗﻠﻪﺭ ﺳﻪﯞﻩﭖ ﺑﻮﻟﺪﻯ.ﺋﺎﻻﻳﻠﯘﻕ:ﺷﻪﻫﻪﺭﻟﻪﺭﺩﯨﻜﻰ ﻗﯩﺰ-ﻳﯩﮕﯩﺘﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻏﻪﺭﭘﭽﻪ ﻛﯩﻴﯩﻨﯩﺶ ﺋﺎﺩﻩﺗﻠﯩﺮﻯ،ﻫﺎﺭﺍﻕ ﯞﻩ ﻫﻮﻟﻠﯩﯟﯗﺩﭼﻪ ﻛﯚﯕﯜﻝ ﭘﭽﯩﺶ ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﯩﯔ ﻳﺎﻣﺮﯨﺸﻰ ،ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﻣﯘﻧﺎﺳﯩﯟﯨﺘﯩﻨﯩﯔ ﺳﻮﺳﻠﯩﺸﻰ،ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺷﻪﻛﻠﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺟﯩﺰﻟﯩﺸﯩﺸﻰ،ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻳﭙﺰﯨﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﻮﻣﯘﻣﻼﺷﻘﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﭘﯘﺭﺍﻗﺘﯩﻦ ﻏﻪﺭﺏ ﭘﯘﺭﯨﻘﻰ ﺯﻭﺭ ﺩﻩﺭﯨﺠﯩﺪﻩ ﻫﺎﻟﻘﯩﭗ ﻛﻪﺗﻜﻪﻥ ﺗﯩﻠﯩﯟﯨﺰﻭﺭ ﺗﻮﺭﻯ،ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﺋﯩﺪﯨﻴﺴﯩﺪﻩ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺗﻪﻟﯩﻢ-ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﻪ ﭘﯘﺭﯨﻘﯩﻨﯩﯔ ﺋﺎﺟﯩﺰ ﺑﯘﻟﯩﺸﻰ،ﺋﺎﺋﯩﻠﻪ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﺴﯩﻨﯩﯔ ﻣﻪﻛﺘﻪﭖ ﯞﻩ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺭﺑﯩﻴﺴﻰ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﭘﺎﺭﺍﻟﯩﻞ ﺑﯘﻻﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻐﻰ ،ﺋﯩﻨﺘﭙﻨﺮﺕ ﺗﻮﺭﻯ ﻗﺎﺗﺎﺭﻟﯩﻘﻼﺭ.
ﺯﯨﻴﺎﻟﯩﻴﻼﺭ ﯞﻩ ﺑﺎﻳﻠﯩﻖ ﺗﻮﭘﻼﺷﻘﺎﻥ ﺷﻪﻫﻪﺭﻟﻪﺭ ﻳﭙﺰﯨﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﺭﺯﯗﺳﯩﻨﻰ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﻪﺗﺘﯜﺭﻩﻟﻤﯩﮕﻪﻧﻠﯩﻚ ﺳﻪﯞﻩﺑﯩﺪﯨﻦ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﻳﯜﺯ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﻛﯩﺮﯨﺰﯨﺲ ﯞﻩ ﭘﺎﺳﺴﯩﭗ ﺗﻪﺳﯩﺮﻟﯩﻨﯩﺶ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﺴﻰ ﺗﭙﺨﯩﻤﯘ ﭼﻮﯕﻘﯘﺭﻟﯩﺸﯩﺸﯩﻐﺎ ﯞﻩ ﯞﻩ ﺋﻮﻣﯘﻣﻠﯩﺸﯩﺸﻐﺎ ﻗﺎﺭﺍﭖ ﻳﯜﺯﻟﻪﻧﺪﻯ.ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺩﻭﭘﭙﺎ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﺪﺍ "ﺩﻩﭘﻨﻪ-ﻣﯘﺭﺍﺳﯩﻢ" ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺧﯘﻻﺳﯩﻠﻪﻧﺪﻯ
ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻨﯩﯔ ﻳﭙﻘﯩﻨﻘﻰ ﺗﻪﻗﻘﯩﻴﺎﺕ ﻣﯘﺳﺎﭘﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﺳﯩﺮﺗﻘﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺑﻪﺭﮔﻪﻥ ﺋﯩﻨﻜﺎﺳﻰ ﺷﯘﻧﺪﺍﻗﻼ ﻳﻪﺭﺷﺎﺭﯨﻠﯩﺸﯩﺶ ﺩﻭﻟﻘﯘﻧﻰ ،ﺧﻪﻟﻘﺌﺎﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﺋﺎﻟﻤﺎﺷﺘﯘﺭﯗﺷﻰ ﯞﻩ ﻛﯩﻠﯩﺸﯩﻤﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﻻﻫﯩﺪﯨﻠﯩﻜﯩﮕﻪ ﻗﺎﺭﯨﻐﺎﻧﺪﺍ ﺑﯘ ﺋﻪﺳﯩﺮ ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻏﻪﺭﺏ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﺗﯘﻗﯘﻧﯩﺸﯩﺸﻰ ،ﺋﺎﺭﻗﯩﺪﯨﻦ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ ﺗﻮﻗﯘﻧﯩﺸﻰ ﺷﻪﻛﻠﯩﺪﻩ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﭗ ﯞﻩ ﺗﻪﺭﻩﻗﻘﻰ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﺪﺍ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﯞﺍﺯﯨﻨﯩﺘﻰ ﯞﻩ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﯩﺴﯩﻨﻰ ﺑﯘﺯﯗﺵ ﺭﻭﻟﯩﻨﻰ ﺋﻮﻳﻨﺎﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺗﻪﺋﻪﻟﻠﯘﻕ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰﻟﯩﻐﯩﻨﻰ ﻛﻪﻟﺘﯜﺭﯛﭖ ﭼﯩﻘﯩﺮﯨﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺧﺎﺭﻛﺘﯩﺮﻟﯩﻨﯩﺪﯗ.
ﻧﯚﯞﻩﺗﺘﻪ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﺋﯘﭼﺮﯨﻐﺎﻥ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻛﯩﺮﯨﺰﯨﺴﻰ ﯞﻩ ﺑﻮﻫﺮﺍﻧﯩﻐﺎ ﺋﺎﺋﯩﺖ ﻣﺎﻗﺎﻟﯩﻼﺭ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﻛﯚﭖ ﻳﭙﺰﯨﻠﺪﻯ.ﺑﯘ ﻧﯚﯞﯨﺘﯩﺪﻩ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺕ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺗﯘﺭﯗﺵ ﻫﺎﻟﯩﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻗﯩﻘﻪﺗﻪﻥ ﺋﺎﺯ ﺋﻪﻣﻪﺳﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﯛﭘﻼ ﻗﺎﻟﻤﺎﺳﺘﯩﻦ ﻳﻪﻧﻪ ﻳﻪﺭ ﺷﺎﺭﯨﻠﯩﺸﯩﺶ ﺩﻭﻟﻘﯘﻧﯩﺪﯨﻜﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﺘﯩﺪﯨﻜﻰ ﭘﯘﺭﺳﻪﺕ ﯞﻩ ﺧﯩﺮﺳﻨﯩﯔ ﻧﻪﻗﻪﺩﻩﺭ ﺋﯚﺗﻜﯜﺭ ﺋﯩﻜﻪﻧﻠﯩﻜﯩﻨﻰ ﭼﯜﺷﻪﻧﺪﯛﺭﯛﭖ ﺑﯩﺮﯨﺪﯗ.
ﻧﯩﻤﻪ ﺋﯜﭼﯜﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﺋﯚﺯ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﺴﯩﻨﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﯞﺟﯘﺩﯨﻴﻪﺕ ﻣﯘﻫﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﭽﻜﻰ ﺗﻪﯕﺸﻪﺷﻜﻪ ﺋﻪﻣﻪﺱ ﺗﺎﺷﻘﻰ ﺋﺎﻣﯩﻞ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻠﻪﺭ ﺗﻪﺳﯩﺮﻯ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﺗﻪﯕﺸﻪﺷﻜﻪ ﻣﺎﻳﯩﻞ ﻛﯩﻠﯩﺪﯗ؟
ﺋﺎﻟﺪﻯ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﺗﺎﻟﻼﺵ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺗﯜﺭﺗﻜﻪ ﺑﯘﻟﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﯞﻩ ﯞﺍﺳﺘﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺋﺎﯕﻠﯩﻖ ﺗﯜﺭﺩﻩ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺑﯘﻟﯘﭘﻤﯘ ﺷﻪﻫﻪﺭ ﯞﻩ ﻳﺎﺷﻼﺭﻧﯩﯔ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺩﻭﻗﻤﯘﺷﯩﺪﺍ ﻫﺎﻟﺴﯩﺮﯨﻐﺎﻥ ﮔﯜﺯﻩﻟﻠﯩﻚ ﻣﯘﻫﺘﺎﺟﻠﯩﻘﯩﻨﻰ ﻏﯩﺪﯨﻘﻠﯩﻴﺎﻻﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﯞﻩ ﻗﺎﻧﺪﯗﺭﺍﻻﻳﺪﯨﻐﺎﻥ ﺑﯩﺮ ﻛﯜﭼﻠﯜﻙ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﺪﻯ.ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﺪﯨﻦ ﯞﻩ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﻪﺧﻼﻗﯩﺪﯨﻦ ﻗﺎﻧﭽﻪ ﻳﯩﺮﺍﻗﻼﺷﻘﺎﻧﺴﯩﺮﻯ ﺋﯘ ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﺷﻪﻫﻪﺭ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﺪﯨﻜﻰ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻨﯩﯔ،ﻫﻮﻗﯘﻗﻨﯩﯔ ﯞﻩ ﺋﺎﺑﺮﻭﻳﻨﯩﯔ ﺗﯩﭙﯩﻚ ﺳﯩﻤﻮﯞﯨﻠﻰ ﯞﻩ ﯞﻩﻛﯩﻠﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﺪﻯ.ﺋﻪﻛﺴﯩﭽﻪ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﻪﺧﻼﻗﻨﯩﯔ ﺑﯜﺷﯜﮔﻰ ﯞﻩ ﺗﯜﺭﻩﻟﻤﯩﺴﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﻛﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺗﻪﺑﯩﺌﯩﻴﻠﯩﮕﯩﻨﻰ ﻳﯘﻗﺎﺗﻤﯩﻐﺎﻥ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﻳﭙﺰﺍ ﯞﻩ ﺳﻪﻫﺮﺍﻟﯩﺮﯨﻤﯩﺰﺩﺍ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﻨﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﺧﯩﻠﻤﯘ-ﺧﯩﻞ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ،ﺳﺎﻻﻣﻠﯩﺸﯩﺸﺘﯩﻦ-ﻣﻪﺷﺮﻩﭘﻜﯩﭽﻪ،ﻗﻮﺷﻨﯩﺪﺍﺭ-
ﭼﯩﻠﯩﻘﺘﯩﻦ-ﺋﯚﻟﯜﻡ-ﻳﯩﺘﯩﻤﻼﺭﻏﯩﭽﻪ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﯩﺘﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺧﭙﻤﯩﺮﺗﯘﺭﯗﭼﻠﯩﺮﻯ ﻛﻮﻧﺴﯩﺮﯞﺍﺗﯩﭙﻠﯩﻘﺘﺎ ﺋﻪﻳﯩﭙﻠﻪﻧﺪﻯ ﻳﺎﻛﻰ ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﯟﻯ ﺷﻪﻫﻪﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﯞﻩ ﺋﻪﺧﻼﻗﻰ ﺋﺎﻟﺪﯨﺪﺍ ﺋﻪﺭﺯﯨﻤﻪﺱ ﻧﻪﺭﺳﯩﮕﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﺗﺘﻰ.ﻣﺎﻫﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﺋﯘ-ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺧﺎﻟﯩﺴﺎﻧﻪ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺋﺎﻳﻠﯩﻨﯩﭗ ﻛﻪﺗﺘﯩﻜﻰ ،ﺗﭙﻠﯩﯟﯨﺰﯨﻴﻪ ﺋﯩﺴﺘﺎﻧﺴﯩﺴﻰ،ﺗﻪﺗﻘﯩﻘﺎﺕ ﻳﯘﺭﺗﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﻪﻣﯘﺭﻯ ﻣﯘﺋﻪﺳﺴﻪﻟﯩﺮﯨﮕﻪ ﻧﯩﺴﺒﻪﺗﻪﻥ ﺑﯘ ﺟﺎﻳﻼﺭ ﻗﺎﻧﺪﺍﻗﺘﯘﺭ ﻣﯘﺯﯨﻲ ﺋﯘﭼﺮﯨﻐﺎﻥ ﻣﯘﺋﺎﻣﯩﻠﮕﻪ ﺋﯘﭼﺮﯨﻤﺎﻗﺘﺎ.
ﻗﺎﻧﺪﺍﻗﻼ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﯘﻥ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﯩﺴﺨﻜﯩﺴﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘﺯﯗﻟﯩﺸﻰ،ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﮔﯜﺯﻩﻝ ﺭﻭﺧﺴﺎﺭﯨﻨﻰ،ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﺋﻪﺧﻼﻗﯩﻤﯩﺰﻧﯩﯔ ﺑﯩﺒﺎﻫﺎ ﺟﺎﻣﺎﻟﯩﻨﻰ ﺑﯘﺯﯗﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻳﺎﻛﻰ ﺑﯘﺯﯗﺷﻼﺭﻧﯩﯔ ﻫﻪﻣﻤﯩﺴﻰ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﺋﯩﺪﯨﺌﻮﻟﻮﮔﻪﻳﺴﯩﻨﯩﯔ ﺋﯩﻜﻜﯩﮕﻪ ﻳﺎﻛﻰ ﻛﯚﭖ ﻗﺎﺗﻼﻣﻐﺎ ﺑﯚﻟﯩﻨﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻧﻠﯩﻐﯩﻨﻰ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﻣﻪﻧﺒﻪ ﻗﯩﻠﯩﺶ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﻗﺎﺗﻼﻣﻼﺭﻏﺎ ﯞﻩﻛﯩﻠﻠﯩﻚ ﻗﯩﻠﻐﯘﭼﻰ ﺋﯩﺴﺘﯩﺨﯩﻴﻠﯩﻚ ﻛﻐﭽﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰ ﺑﯩﺮ ﻫﺎﻟﯩﺘﯩﻨﻰ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﯩﺪﻯ.ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﯞﻩ ﺗﯘﺭﻣﯘﺵ ﺷﻪﻛﻠﯩﻤﯩﺰﮔﻪ ﻧﺎﺗﯘﻧﯘﺵ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ ﺗﭙﻠﯩﯟﯨﺰﻭﺭ ﯞﻩ ﻛﯩﻨﻮﻻﺭ ﺋﺎﺭﻗﯩﻠﯩﻖ ﻛﯚﭘﻠﻪﭖ ﺗﻪﺷﯟﯨﻖ ﻗﯩﻠﯩﻨﭗ ،ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻫﻪﻳﯟﯨﺴﯩﻨﻰ ﻧﺎﻣﺎﻳﻪﻥ ﻗﯩﻠﯩﺪﻯ،ﺋﻪﻛﺴﯩﭽﻪ ﺋﯘﻳﻐﯘﺭ ﻣﺎﻛﺎﻥ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﻨﯔ ﺋﻪﯓ ﻧﺎﻣﺮﺍﺕ ﯞﻩ ﭼﻪﺕ ﺟﺎﻳﻠﯩﺮﯨﺪﺍ ﺋﯚﺯﯨﻨﯩﯔ ﻣﻪﯞﺟﯘﺗﻠﯩﻐﯩﻨﻰ ﻏﯩﻞ-ﭘﺎﻝ ﺳﺎﻗﻼﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻗﺎﺗﻠﯩﻤﯩﻤﯩﺰ،ﺋﯚﺯﻟﯩﺮﯨﻨﻰ ﺧﺎﻟﯩﺴﺎﻧﻪ ﺳﺎﻗﻼﭖ ﻛﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﯜﭼﺴﯩﺰ ﯞﻩ ﭘﯘﻟﺴﯩﺰ ﺩﯨﻬﻘﺎﻥ-ﭼﺎﺭﯞﯨﭽﯩﻼﺭﻧﯩﯔ ﺧﯘﺳﯘﺳﻰ ﺋﯩﺸﻰ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﺑﯩﺮ ﻳﺎﻗﺘﺎ ﺑﯘﻳﯘﻥ ﻗﯩﺴﯩﭗ ﻗﭙﻠﯩﯟﻩﺭﺩﻯ.
ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ﺑﯘ ﻣﻪﺳﯩﻠﻪ ﻛﯚﭖ ﻗﺎﺗﻼﻣﯩﻠﯩﻖ ﯞﻩ ﻣﯘﺭﻩﻛﻜﻪﭖ ﺋﺎﺭﻗﺎ ﻛﯜﺭﯛﻧﯜﺷﻜﻪ ﺋﯩﮕﻪ ﺑﯘﻟﯘﺵ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺑﯩﺮﮔﻪ ﺑﯘ ﻳﻪﺭﺩﻩ ﺋﻪﯓ ﺯﻭﺭ ﺭﻭﻝ ﺋﻮﻳﻨﺎﯞﺍﺗﻘﯩﻨﻰ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺗﯜﺭﺗﻜﻪ ﺑﯘﻟﯘﯞﺍﺗﻘﺎﻥ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭﻧﯩﯔ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰﻟﯩﻖ ﻣﻪﺳﯩﻠﯩﺴﯩﺪﯨﻦ ﺋﯩﺒﺎﺭﻩﺕ .ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺳﺎﻧﺎﺋﻪﺗﺘﯩﻦ ﺋﯘﺯﯗﻕ ﺋﺎﻻﻟﻤﯩﺪﻯ،ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﻩ ﺗﺎﺭﻗﯩﻠﯩﯟﺍﺗﻘﺎﻥ ﻫﻪﺭ ﺧﯩﻞ ﻏﻪﻳﺮﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﯞﻩ ﺋﻪﺧﻼﻕ ﻫﺎﺩﯨﺴﯩﻠﯩﺮﻯ ﺋﺎﺧﯩﺮﯨﺪﺍ ﭘﯘﻟﻨﻰ ﯞﻩ ﺑﺎﻳﻠﯩﻘﻨﻰ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﻣﻪﻧﺒﻪ ﻗﯩﻠﯩﺪﻯ.ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﻧﺎﻣﺮﺍﺗﻠﯩﻘﻨﻰ ﺋﯚﺯﯨﮕﻪ ﻳﯜﻙ ﻗﯩﻠﯩﭗ ﭘﻪﺭﺯﻩﺗﻠﯩﺮﯨﮕﻪ ﺋﯩﻨﺴﺎﭖ ﺗﯩﻠﻪﺷﻜﻪ ﻣﻪﺟﺒﯘﺭ ﺑﻮﻟﺪﻯ.
ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﻪﻧﺒﻪﻟﯩﺮﯨﻨﯩﯔ ﻧﺎﻣﺮﺍﺕ ﺭﺍﻳﯘﻧﻼﺭﻏﺎ ﻣﻪﺭﻛﻪﺯﻟﯩﺸﯩﺸﻰ،ﺋﻪﻛﺴﯩﭽﻪ ﻫﯚﻛﯩﻤﻪﺕ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﺎﺋﺎﻟﯩﻴﻪﺗﻠﯩﺮﻯ،ﺳﯩﻴﺎﺳﯩﺘﻰ،ﻗﺎﻧﯘﻧﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﺑﻠﯩﻐﯩﻨﯩﯔ ﺑﯘ ﺟﺎﻳﻼﺭﻏﺎ ﻳﻪﺗﻜﯜﺯﯛﻟﯩﺸﻰ،ﺋﻪﻣﻪﻟﯩﻴﻠﯩﺸﯩﺸﯩﻨﯩﯔ ﺟﯘﻏﺮﺍﭘﯩﻴﻠﯩﻚ ﺗﻮﺳﺎﻟﻐﯘﻏﺎ ﺋﯘﭼﺮﯨﺸﻰ،ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﺳﺎﻧﺎﺋﻪﺗﺘﯩﻦ ﻗﺎﻥ ﺋﺎﻻﻟﻤﺎﺳﻠﯩﻐﻰ،ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭙﻨﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﺘﻪ ﺋﻪﻛﯩﺲ ﺋﯩﺘﻪﻟﻤﻪﺳﻠﯩﮕﻰ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰﻟﯩﻐﯩﻨﻰ ﺋﻪﺭﻛﯩﻦ ﻣﻪﻧﯩﯟﻯ ﻣﯘﻫﯩﺖ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﺗﻪﻣﯩﻦ ﺋﻪﺗﺘﻰ.ﺯﺍﻣﺎﻧﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﺑﺎﺭﻟﯩﻖ ﻛﯩﺸﯩﻠﻪﺭ-ﺗﺎﻛﻰ ﺷﻪﻫﻪﺭ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﺪﯨﻦ ﺋﻪﯓ ﭼﻪﺕ ﭼﺎﺭﯞﯨﭽﯩﻠﯩﻖ ﺭﺍﻳﯘﻧﻠﯩﺮﻯ ﻳﺎﺷﻠﯩﺮﯨﻐﯩﭽﻪ ﻛﯜﭼﻠﯜﻛﻠﻪﺭ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﺑﯘﻟﯘﭖ ﺋﯩﭙﺎﺩﯨﻠﻪﻧﮕﻪﻥ ﺑﯘ ﺧﯩﻞ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﻫﻪﯞﻩﺱ ﺑﯩﻠﻪﻥ ﻗﺎﺭﺍﺷﻘﺎ ﺑﺎﺷﻠﯩﺪﻯ.ﺑﯘﻧﻰ ﺋﻪﻟﯟﻩﺗﺘﻪ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺗﻜﻪ ﺗﯜﺭﺗﻜﻪ ﺑﻮﻟﻐﯘﭼﻰ ﻛﯜﭼﻠﻪﺭ ﺗﻪﯕﭙﯘﯕﺴﯩﺰﻟﯩﻐﯩﻨﯩﯔ ﺟﻪﻣﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰﺩﯨﻜﻰ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﭘﯩﺴﺨﯩﻜﯩﺴﻰ ﻣﯘﯞﺍﺯﯨﻨﯩﺘﯩﻨﻰ ﺑﯘﺯﯗﺷﯩﺪﯨﻦ ﻛﯩﻠﯩﭗ ﭼﯩﻘﻘﺎﻥ ﭘﯩﺴﺨﯩﻚ ﻫﺎﺩﯨﺴﻪ ﺩﻩﭖ ﭼﯜﺷﻪﻧﻤﻪﻱ ﺑﻮﻟﻤﺎﻳﺘﺘﻰ.
ﻗﺎﻧﺪﺍﻗﻼ ﺑﻮﻟﻤﯩﺴﯘﻥ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﯩﻤﯩﺰ،ﺋﻪﻧﺌﻪﻧﻪ،ﺋﻪﺧﻼﻕ ﭼﯜﺷﻪﻧﭽﯩﺴﻰ ﯞﻩ ﻫﻮﻟﻠﯘﯞﯗﺩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﺘﻰ ﺋﺎﺭﯨﺴﯩﺪﺍ ﺑﯩﺮ ﺑﻮﺷﻠﯘﻕ ﺷﻪﻛﯩﻠﻠﻪﻧﺪﻯ.ﺑﯩﺰ ﺑﯘ ﺑﻮﺷﻠﯘﻗﻨﻰ ﺋﯜﺳﺘﯩﻘﯘﺭﯗﻟﻤﺎ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﺗﯘﻧﯘﺩﯗﻕ ﯞﻩ ﻫﯩﺲ ﻗﯩﻠﺪﯗﻕ.ﺑﯩﺮﺍﻕ ﺑﯘ ﺑﻮﺷﻠﯘﻕ-ﻣﺎﺋﺎﺭﯨﭗ ﯞﻩ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﯘﺋﻪﺳﺴﻪﻟﯩﺮﻯ ،ﺟﻪﻣﯩﻴﻪﺕ ﺗﻪﺭﯨﭙﯩﺪﯨﻦ ﻣﻪﺳﺌﯘﻟﯩﻴﻪﺕ ﺳﯜﭘﯩﺘﯩﺪﻩ ﺗﯘﻧﯩﻼﻻﻣﺪﯗ-ﻳﻮﻕ؟ ﺑﯘ ﻳﻪﻧﯩﻼ ﺋﯘﻻﺭﻧﯩﯔ ﻣﯩﻠﻠﻰ ﻣﻪﺩﻩﻧﯩﻴﻪﺕ ﻣﻮﯕﯩﻐﺎ ﺑﯩﺮ ﺗﺎﻣﭽﻪ ﻳﺎﺵ ﺗﯚﻛﯜﺷﻨﻰ ﺧﺎﻻﺵ ﻳﺎﻛﻰ ﺧﺎﻟﯩﻤﺎﺳﻠﯩﻘﯩﻐﺎ ﺑﺎﻏﻠﯩﻖ.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ﭘﺮﻭﻓﯧﺴﺴﻮﺭ ، ﺩﻭﻛﺘﯘﺭ ﺋﺎﺑﺪﯗﺭﻩﺋﻮﭖ ﭘﻮﻻﺕ ﺗﻪﻛﻠﯩﻤﺎﻛﺎﻧﯩﻲ

بالىڭىزنىڭ جاۋاپكارى سىز

نېمە ئۈچۈن ئۇيغۇرلاردا كەلگۈسىشۇناسلىق مەدەنىيىتى بارلىققا كەلمىدى